1. Finne kunder
I dag søker kunder kontinuerlig på datamaskiner, nettbrett og smarttelefoner. Et nettsted gjør det mulig for dem å finne ditt firma og lære om virksomheten din og hva den tilbyr når som helst og hvor som helst. I dagens konkurransedyktige miljø på nettet er innhold nøkkelen. Google har fornyet algoritmene for å bedre betjene brukersøk i dag, inkludert nettsider som gir besøkende nyttig innhold og god brukeropplevelse. Dette betyr at hvis noen er på utkikk etter et produkt eller en tjeneste som virksomheten din tilbyr, må nettstedet ditt vises i søkeresultatene, ellers vil du du gå glipp av potensielle salg.
2. Bygg pålitelighet
Du kan bygge en tilstedeværelse for merkevaren din på sosiale medier, men du er begrenset av plattformen når det gjelder design og teknologi. Nettsiden kan hjelpe små bedrifter med å øke fleksibilitet, få mer kontroll, bygge merkevaren og skape troverdighet. 84% av forbrukere mener at en virksomhet med et nettsted er mer troverdig enn en som bare har en sosial mediekanal. For å være troverdig og tiltrekke seg nye kunder, kan et nettsted gjøre en forskjell.
3. Få flere kunder
Pågående forretningssuksess hviler ofte på selskapets evne til å hente inn nye kunder. Å nå tusenvis av mennesker som bare bruker tradisjonelle markedsføringsmetoder som direkte e-post eller trykt reklame, kan være veldig dyrt og upålitelig. Å komme på nett kan gjøre at du når flere mennesker lokalt eller utenfor regionen din mens du betaler mindre for eksponeringen – og du kan til og med måle de spesifikke resultatene.
Det handler ikke bare om å skaffe nye kunder; du kan bruke et nettsted for å betjene eksisterende kunder også. Evnen til å oppdatere informasjon knyttet til selskapet 24/7 på nett, forbedrer din kundekommunkasjon mens du frigjør tid til å fokusere på andre prioriteringer. Du kan nå begynne markedsføring via e-post, lede trafikken tilbake til nettsiden og øke kundelojaliteten til merkevaren.Les om hva du kan få med et WordPress-nettsted
4. Skap vekst til virksomheten din
Små bedrifter har selvsagt som mål å utvide seg i markedet og nå ut til nye kunder. Nettsiden gir deg sjansen til å “dele kortet ditt” til tusenvis på nettet. Du kan oppdage at kunder i en nærliggende by eller fylke er interessert i tjenestene dine, noe som fører til et større serviceområde og kanskje til og med en utvidelse til regionale kontorer. En rapport fra Verisign viser at 81% av småbedrifter sier at nettstedet har bidratt til å utvide virksomheten. Med nettsiden oppnår du et større antall potensielle kunder og muligheter.
5. Skap en konkurransefordel
Verisign-rapporten viser at 93% av forbrukere bruker internett til research før de kjøper et produkt eller tjeneste. Forbrukerne ønsker så mye informasjon som mulig om sine kjøpsbeslutninger – hva de kjøper og hvem de kjøper fra. Uten nettsiden risikerer du å miste kunder til bedrifter som allerede utnytter nettmarkedet. Hvis du er i direkte konkurrane med en annen bedrift som har et nettsted, har konkurrenten din en klar fordel – spesielt hvis de effektivt markedsfører nettstedet sitt. Nettsiden hjelper deg med å styrke dine muligheter i konkurransen.